Online reserveren bij Boels rental

Wij zijn hier opnieuw begonnen met van te doen. En om te (lees afbreken) heb je soms zwaar materiaal nodig dat je niet zelf in huis hebt en dan ga je dat huren. Tijdens onze vorige renovatiefase (< 2010) gingen wij daarvoor altijd naar Celis in Lubbeek, maar na een kort telefoontje vanmorgen blijkt dat zij niet meer aan verhuren doen. Nog geen erg, ik heb ooit al eens tuinmachines gehuurd bij Boels rental en daar verhuren ze ook afbraakmachines.

Dus de site openen om het telefoonnummer van de dichstbijzijnde vestiging op te zoeken maar daar bleek dat je ook makkelijk via de site kon registreren.  Toch veel makkelijker, vooral omdat het telefoonnummer voor de reservaties een duur 070 nummer. Snel even geregistreerd en een resezrvatie aangemaakt voor een breekhamer van 11kg. De reservatie was snel gepiept al moest de bevestiging telefonisch afgehandeld worden. Een bevestigingmailtje van mijn reservatie was er onmiddellijk en er werd me beloofd dat ze ” zo spoedig mogelijk contact zouden opnemen om de reservatie af te werken”.

Om 15u had ik nog altijd niks van hen gehoord, ook al had ik de ganse dag mijn gsm in de gaten gehouden. Ik heb zelfs enkele twitter berichtjes op hen afgestuurd, maar ook daar bleef het Oost-Indisch doof.
1e berichtje: Vanmorgen online bij @boelsrental materiaal gereserveerd voor morgen. Bevestiging moest via tel komen maar nu 5u later nog niks #renoveren
2e berichtje@Beatever Ik ook niet. Maar als hun onlinereservatietool altijd zo traag is zijn er toch veel die te langen leste bellen. // @boelsrental

Om 15:30u heb ik dan toch maar het dure 070 gebeld, want ik heb het materiaal morgen absoluut nodig, en daar was het binnen onmiddellijk gepiept. Ik mag m’n breekhamer morgenvroeg gaan afhalen in het filiaal te Leuven.

Van een bedrijf dat zo alomtegenwoordig op internet is met een professioneel ogende website, een Facebook-pagina, een twitter-account en zelfs mobile apps, zou je toch verwachten dat hun reservatietool werkt of dat ze minstens reageren op twitter mentions. Hun laatste twitter-update dateert van 21/12, dus toch recentelijk genoeg om van een levende account te spreken me dunkt. Online aanwezigheid werkt alleen als er interactie is, op deze manier is de ergernis veel groter dan wanneer men direct naar het 070 moet bellen.

Ik ben benieuwd wanneer ik m’n bevestigingstelefoontje ga krijgen, en wat ze dan zullen zeggen. Zij moeten toch ook zien wanneer ik het materiaal wilde hebben. Wordt ongetwijfeld vervolgd.